Visita de l’alumnat de 3ESO al Museu Marítim

Els alumnes de Projectes de 3r d’ESO van realitzar la visita al Museu Marítim. Mentre un grup visitava l’exposició temporal sobre l’evolució de les drassanes de Barcelona, tant a nivell d’edifici com de les tasques que s’hi realitzaven, la influència a nivell comercial i social sobre la Mediterrània i una rèplica de les galeres que s’hi construïen.

En una segona part de la visita, els alumnes van realitzar un taller sobre la mesura de la Terra, i les causes i conseqüències del descobriment d’Amèrica. En petits grups van preparar i explicar diversos aspectes sobre l’època: tipus de mapes i portolans, tipus de vaixells, mètodes de mesura a la mar, nous productes comercials, etc.
Una visita molt interessant i aprofitada, malgrat que el temps i la pluja no van acompanyar.

Sortida dels alumnes de 1r de Batxillerat a la Casa Museu Verdaguer

De bon matí, el dia 5 de maig, els alumnes de primer de batxillerat van pujar a l’autocar que ens havia de dur a la Casa Museu Verdaguer, de Folgueroles (Vic).

Hi vam descobrir la vida privada a la Catalunya rural del s. XIX, vam conèixer una mica més sobre la vida del gran poeta i vam recitar-ne alguns dels poemes (Per què ploren les mares?, L’emigrant, La formiga i Als meus bescantadors). Finalment vam pujar a l’ermita de la Demunt, on el poeta va veure per primer cop “la musa catalana”.

Vam passar un bon dia i vam tornar-ne plens de poesia, aire net i verdor.

Sant Jordi 2017

Com cada any, al Pau Claris hem celebrat la diada de sant Jordi amb els Jocs Florals i amb un concert a càrrec de l’alumnat del centre. També ha actuat, acompanyant els seus companys, el combo que s’ha creat aquest any. I les noies de dansa ens han fet una demostració. Vegeu més imatges de la festa a la galeria!

IV Setmana de la Lectura

Tempus fugit irreparabile i, com qui no vol la cosa, ja hem arribat a la IV Setmana de la Lectura!

Aquest any, com els anteriors, ens han visitat tot de membres de la comunitat educativa: pares i mares, mestres i ex-professores de la casa, autors que han presentat la seva obra, membres del departament d’ensenyament, del districte, de la biblioteca Bonnemaison i també del centre Vigatans.

Tots ells han volgut compartir amb nosaltres les seves lectures o bé la seva obra.

I a tots els volem agrair la seva presència al centre. Moltes gràcies!

Aquí veieu la presentació que va fer Rodolfo Hoyuelos del seu llibre Bombardeig, poca gent, un recull de contes inspirat en les anotacions de la senyoreta Múnera, bibliotecària de la Biblioteca Popular Pere Vila entre 1933 i 1943, una lectura que va ser molt emocionant.