Si vàreu passar per la cantonada de l’Avinguda Vilanova amb Passeig Lluís Companys, davant de l’Arc de Triomf, el passat 12 de juny a la tarda vàreu poder veure a alumnes del nostre institut informant, apeu de carrer, sobre els prejudicis per la salut dels aliments processats. Aquesta acció és un dels servei comunitaris que els i les alumnes de 3r d’ESO han fet aquest curs. En aquesta ocasió va ser una col·laboració amb la ONG Justícia Alimentària.

Seguint el procés propi d’aquests projectes, primer vàrem tenir una xerrada formativa de la Maria Lidón que va visitar el nostre centre el dia 8 de març. En aquesta visita la Maria ens va explicar l’oligopoli que algunes empreses multinacionals exerceixen sobre la distribució d’aliments en el nostre planeta; l’explotació dels pagesos i agricultors del tercer món, l’increment del consum d’aliments processats i els problemes de salut que implica i les alternatives a aquestes injustes situacions: el comerç de proximitat i l’agricultura ecològica.

Per dissenyar el producte d’aquest projecte de servei comunitari vam seguir la metodologia del Design Thinking. El resultat va ser col·laborar amb la ONG fent difusió de les seves activitats a peu de carrer.

Fotos dia de la xerrada de Maria Lidón

Fotos dia de la campanya al carrer