Endesa Educa

Endesa Educa i l’institut Pau Claris

final-fase-aps[2]

Durant aquest curs escolar el programa educatiu d’Endesa Educa dóna a conèixer el món de l’electricitat i en fomenta l’ús eficient i racional, ha estat col·laborant juntament amb l’INS Pau Claris, ubicat a Ciutat Vella, per desenvolupar una nova iniciativa que consisteix a ensenyar a alumnes de secundària com dissenyar una activitat educativa. Aquesta iniciativa, que ja es troba en la seva fase final, va comptar des d’un principi amb la col·laboració de l’Institut Pau Claris per treballar conjuntament en un projecte d’Aprenentatge i Servei, una metodologia educativa en què els alumnes de secundària aprenen a dissenyar una activitat didàctica que després posaran en pràctica com a educadors amb estudiants de primària d’altres escoles de la zona. D’aquesta manera, el projecte consisteix en una activitat taller que es realitzarà a l’espai d’Endesa Educa, en la qual els alumnes de primària han de trobar un conjunt de peces que aniran obtenint a mesura que responen preguntes sobre l’electricitat, i amb les quals, després hauran de muntar un cotxe elèctric. Un cop superades aquestes dues etapes, la part final de l’activitat consistirà en una cursa per comprovar si els seus automòbils són funcionals.

Al llarg d’aquest curs escolar, un total de dotze alumnes del centre, dividits en tres grups, s’han encarregat de les diferents etapes del disseny. Inicialment, el primer grup s’ha dedicat a analitzar el conjunt d’activitats que ofereix Endesa Educa i a posar sobre la taula quins aspectes els ha agradat i quins no. D’aquesta manera, els dos grups restants es poden fer un idea sobre quin tipus d’activitat els agradaria fer. Si la volen més pràctica o més teòrica, i si la volen dur a terme individualment o en grup. Així doncs, el segon grup ha de determinar a qui va dirigida la iniciativa, quin tema tractarà i quines competències bàsiques es treballaran durant la realització de l’activitat. Finalment, l’últim grup s’encarrega de donar forma al disseny intel·lectual, és a dir, elaborar la part física del projecte.

Tot i que actualment l’activitat es troba en proves pilot, la intenció és oferir-la als centres formatius de manera gratuïta per impulsar hàbits i actituds vers l’eficiència energètica i la sostenibilitat. A més, Endesa ofereix la possibilitat de visitar les instal·lacions elèctriques, ja que permeten als estudiants veure en directe com es produeix i es distribueix l’energia que després consumeixen a casa.

Enllaços relacionats: El cotxe elèctric com a activitat ApS

Durant aquest curs, durem a terme un projecte d’Aprenentatge i Servei (ApS) amb Endesa Educa. Els alumnes participants tenen l’oportunitat d’experimentar el procés de disseny d’una activitat que, posteriorment, Endesa oferirà dintre de les que es desenvolupen al Museu Vilanova de l’Electricitat. Aquest procés que durarà gairebé tot el curs, anirà des de les observacions de les activitats que ja realitza el museu actualment, passant per l’anàlisi de la informació recollida i el disseny de la nova activitat, fins a fer-ne les proves pilot i avaluar-ne els resultats. Els nois i les noies que han tingut la sort de ser seleccionats, estan molt motivats amb aquest repte que, junt amb Endesa Educa, els hem plantejat. Ja us anirem informant de com evoluciona aquest engrescador projecte.

endesa

Més informació: